Daimy Peeters - 04 / Dec / 2020
Corona invloed op onze winkel

Lieve lezers, het is weer vrijdag en dat betekent tijd voor een nieuwe blog! Deze week ga ik het hebben over de corona crisis en wat voor invloed dat heeft op de winkels, onze winkel en op jullie.
De corona crisis heeft de winkelstraten behoorlijk veranderd. Al jaren neemt de vraag naar ”stenen” winkels af, en vooral nu iedereen het online shoppen heeft ontdekt. Wij merken dat onze klanten steeds meer waarde hechten aan de lokale winkels in Venlo. Lokaal is lekker dichtbij, het is makkelijk bereikbaar en veilig. Dat betekent goede service, zoals jullie van ons gewend zijn ;), milieuvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Hierdoor zorgt het voor een grotere band tussen ons en de klanten, en we geven onze klanten een goed gevoel. #happyfeeling
Tijdens de coronacrisis zien we veel klanten onder de noemer #supportyourlocals de lokale winkels steunen. “Local heroes” maken de winkels uniek en onderscheidend.
“Local heroes” steunen ons nu zeker in de corona tijd. De coronacrisis zorgt ervoor dat klanten loyaler zijn naar onze winkel toe.
Maar wat betekent de coronacrisis voor de verhouding van online en in de winkel winkelen? Ten eerst zorgt de coronacrisis ervoor dat een deel van de ”stenen” winkelomzet is verschoven naar online, omdat sommige winkels gesloten waren en klanten zoveel mogelijk thuis bleven. Hierdoor hebben de pakketbezorgers het nog steeds drukker dan ooit.
Klanten die in het verleden niet of in minder online winkelden, bestellen nu ook vaker in webshops dan vóór de lockdown.. Veel klanten raken nu gewend aan online winkelen en dit zal in de toekomst alleen nog maar meer worden. Wij gaan hier ook vanuit! Dit hebben we vooral gemerkt met Black Friday toen was het behoorlijk druk op onze webshop.
Op dit moment werken nog veel Nederlanders vanuit thuis, wat betekent dat ze thuis zijn op het moment van de bezorging. Als we over een tijd weer meer op werk zijn en het pakket niet meteen kunnen aannemen van de pakketbezorger, zal dit ervoor zorgen dat de pakketbezorgers het mee terug moeten nemen en dit zorgt weer voor retourkosten etc..
Daarom verzenden wij ook niet gratis, dit is ten eerste slecht voor het milieu om het telkens op en neer te sturen en als je twijfelt tussen 2 maten of hoe het valt of heb je een andere vraag dan kun je ons altijd bellen of een berichtje sturen. We zullen altijd ons best doen om jullie zo goed mogelijk te helpen. Dit voorkomt weer kosten voor jullie en voor ons!
We denken ook dat klanten de gezelligheid en beleving van het echte winkelen in de stad missen in deze gekke tijden, waardoor klanten in de toekomst juist de winkelstraten gaan opzoeken om mensen te ontmoeten en weer te gaan winkelen bij hun vertrouwde winkels. Wij missen jullie ook in de winkel.
Ook wij hebben gemerkt dat jullie véél meer online zijn gaan shoppen sinds Corona. Dit is ook erg logisch, gezondheid staat natuurlijk voorop en dan is online shoppen super handig en veilig. Wij zijn er ook steeds mee bezig hoe we jullie het best online kunnen helpen, dit doen wij bijvoorbeeld door onze Facebookchat. Jullie kunnen ons ook altijd bellen en dan helpen wij jullie verder! We hopen allemaal dat deze gekke tijd zo snel mogelijk is afgelopen, maar we kunnen niks anders doen dan ons aan de regels te houden.
Binnenkort hebben wij ook iets leuks voor jullie bedacht hoe we jullie een soort van in de winkel kunnen krijgen op een veilige manier! Wat dit gaat zijn? Hou onze socials in de gaten!
Dit was mijn wekelijkse blog alweer, hebben jullie nog leuke ideeën voor me? Laat het me gerust weten door een reactie achter te laten.
Tot volgende week!
Liefs, Daimy